Saturday, October 11, 2014

Bezanya Jihad Kita, Untuk Kita Bertemu di Syurga yang Sama

29 September 2014 lepas, tarikh lahir isteri tercinta.
Itu juga tarikh saya berlepas ke bandar Wageningen, untuk memulakan pengajian PhD selepas hampir 4 tahun mencuba.
Saya kirakan itulah hadiah hari lahir yang paling pahit untuk dia, tetapi janji untuk usaha yang lebih baik mampu saya berikan untuk dia, dan keluarga.

Kami cuma berpisah untuk tempoh seketika cuma.
Dia berjihad di jalan sendiri, saya menempuh jihad di jalan sendiri.
Dia akan berjuang di dewan bedah persalinan untuk anak kami yang kedua pertengahan/penghujung November ini. Siapa yang tahu, hanya Allah penentu.
Saya juga terpaksa meninggalkan anak yang hampir 2 tahun, di saat dia sangat galak bermain dengan bapanya.

Belum dikira terpaksa meninggalkan ibu dan bapa, abang dan adik-adik yang memerlukan.

Apakan daya, inilah skrip arahanNya.

Ini satu kisah hidup yang panjang.
Dan satu cerita dengan pelbagai tempo pahit manis.

Kita hendaklah terus berjuang, dan berusaha memanfaatkan diri pada orang lain. Inilah hakikat hidup.

"Ampunkan abang ngah atas semua salah silap pada umi, baba, along dan adik-adik"

"Kuatkan semangat sayang.
Abang halalkan segala apa yang abang berikan selama ini.
Dan abang ampunkan segala salah silap sayang.
Doa abang sentiasa untuk sayang."

No comments:

Post a Comment