Friday, December 26, 2014

Hadiah Hari Lahir

Pada 14 Disember, diadakan majlis kecil-kecilan menyambut ulangtahun kelahiran yang kedua anak sulung kami.
Tarikh yang sama, saya mendapat makluman salah seorang guru saya sewaktu di universiti dah pergi meninggalkan kami, di usia yang tidak lah tua mana.

Pada 17 Disember, anak kedua kami telah genap sebulan. Pemeriksaan bulanan di klinik difahamkan anak kami sihat dan membesarvdengan baik setakat ini. Ibunya juga semakin pulih.
Tarikh yang sama, kedua-dua nenek dari sebelah ibu dan ayah saya dimasukkan ke wad hospital kerana sakit semput dan lelah, masing-masing di Hospital Putrajaya dan Hospital Manjung.

Pada 19 Disember, saya menerima banyak ucapan selamat sempena ulangtahun kelahiran yang hampir menjengah 3 dekad.
Tarikh yang sama, saya dimaklumkan salah seorang rakan baik ibu telah dipanggil Illahi, di usia yang tidak lah tua mana.

Allah punya banyak cara untuk ingatkan kita supaya mengingati Dia. Itu hadiah hari lahir saya tahun ini.

*Al-Fatihah buat almarhumah Pn Latifah Zainal Abidin dan Pn Masnah Zainab.

No comments:

Post a Comment